NADCHODZI NOWA GENERACJA PODRÓŻNIKÓW

mrot-nowa-generacja-podroznikow-compass-2946959-pixabayJak prognozuje GlobalData, nowa generacja podróżników „Gen-C” (skrót od Generacja COVID) nie będzie definiowana przez dane demograficzne, takie jak wiek czy miejsce zamieszkania. Turyści nowej generacji będą oczekiwać, że podróżowanie poprawi ich życie bez narażania ich lub ich bliskich na ryzyko. Wyniki badań GlobalData, firmy zajmującej się danymi i analizami, mówią, że wpływ COVID-19 na przemysł turystyczny będzie trwały.


Zwykłe gwarancje nie wystarczą

„Ukształtowanie nowego rodzaju klientów wydaje się całkowicie wykonalne i prawdopodobne. Firmy turystyczne muszą wziąć to pod uwagę przy opracowywaniu strategii po COVID-19. To konieczne, ponieważ regularne gwarancje nie wystarczą, aby przyciągnąć klientów. Z czasem  procedury bezpieczeństwa staną się normą.  Do tej pory firmy muszą zajmować się kwestiami bezpieczeństwa w sposób przekonujący klientów.”

Ramesh Jeenarain, szef World Leisure Holidays, uważą że podróżni będą szukać krajów uznanych za „wolne od COVID”. „Atrakcyjne będzie także odwiedzanie miejsc bez dużej liczby turystów” – powiedział. Nie przewiduje jednak , że klienci chcieliby nagle wybrać się do bardziej „odizolowanych” miejsc docelowych. „Myślę, że klienci będą szukać miejsc, które są im znane, które mają najnowocześniejsze obiekty medyczne.  Wybiorą takie miejsca, skąd mogą być dość szybko repatriowani, gdyby nastąpiła druga fala.”

Większość hoteli wdraża niezbędne protokoły bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Ale podróżni Gen-C prawdopodobnie będą szukali czegoś więcej niż tylko podstawowych środków przy rezerwacji. Oto, co mówi Andrew Widegger, dyrektor generalny City Lodge Hotel Group. Grupa ta wdrożyła kompleksowy zakres usług sprzątania, higieny, podawania żywności i napojów, protokołów personelu i gości już od początku pandemii.  Podjęła również dodatkowe kroki, aby uspokoić gości.

„Mamy firmę zewnętrzną, która okresowo przeprowadza audyty oceny ryzyka COVID-19. Uczyniliśmy tak, żeby zapewnić niezależną kontrolę czystości i bezpieczeństwa naszych hoteli.” Aby uspokoić  potencjalnych gości, grupa informuje o różnych działaniach na swoich platformach cyfrowych.

Inny rodzaj ryzyka

Linden Birns, mgr Plane Talking, powiedziała, że nie uważa tego za coś szczególnie nowego. „Bezpieczeństwo i ochrona zawsze były podstawowymi kwestiami dla podróżnych. Jedyna różnica polega na tym, że COVID-19 reprezentuje nowy rodzaj ryzyka obok wszystkich innych. W rezultacie musimy przyzwyczaić się do myślenia i dostosowywania naszego zachowania podczas całego procesu podróży lotniczej.  Liczy się on od rezerwacji po opuszczenie docelowego lotniska. Dzięki temu będziemy mogli bardziej świadomie przestrzegać norm bezpieczeństwa.

Jednocześnie linie lotnicze, lotniska i inni członkowie łańcucha podróży będą musieli zapewnić klientów, że przestrzegają przepisów BHP.


mrot-nowa-generacja-podroznikow-compass-2946959-pixabay
Zdjęcie: Pixabay
Źródło: Informacja prasowa GlobalData