KTÓRE GRUPY WIEKOWE SĄ SZANSĄ DLA TURYSTYKI

mrot-turystyka-mazowsze-fot-dwor-zascianekW trudnym czasie pandemii Covid-19 i obostrzeń dotyczących turystyki z nadzieją patrzymy w przyszłość, kiedy sytuacja choć trocę ulegnie normalizacji i będzie można myśleć o odbudowaniu biznesu turystycznego. Z przeprowadzonych badań wynika, że millenialsi i osoby o wyższych dochodach będą wtedy najlepszymi grupami docelowymi i ratunkiem dla turystyki.


Firma ubezpieczeniowa Berkshire Hathaway Travel Protection podzieliła się kluczowymi wnioskami z corocznego badania State of Travel Insurance. Analiza wyników wśród podróżnych pokazuje, że tzw. millenialsi i osoby o wyższych dochodach mogą doprowadzić do ożywienia turystyki w 2021 roku.

Badanie State of Travel Insurance zostało przeprowadzone w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 7 października 2020 r. Brało w nim udział 1,6 tys. amerykańskich podróżnych. Z badań wynika, że millenialsi i osoby o wyższych dochodach planują do 2021 roku wydawać więcej pieniędzy na podróże. Ponadto pokolenie Y jest bardziej skłonne do samodzielnego podróżowania i odwiedzania większej liczby międzynarodowych miejsc.

W ostatnich latach millenialsi stali się pokoleniem, które podróżuje najwięcej. W drugiej kolejności jest grupa osób powyżej 55 lat. Jednak różnica pomiędzy dwoma grupami jest zauważalna. Millenialsi są bardziej skłonni do dalekich, międzynarodowych podróży, podczas gdy dojrzali turyści preferując podróże krajowe.

 

mrot-turystyka-mazowsze-fot-dwor-zascianek
Zdjęcie: Archiwum Dworu Zaścianek w Sarnakach
Źródło: Travel Daily News